Haluatko shoppailla ilman, että myyjät tulevat puhumaan? Uusi keksintö kerää kiitosta netissä
Apuaan tarjoavat kauppojen myyjät ovat toki hyvällä asialla, mutta epäsosiaalisen olon ollessa päällä heidän kanssaan ei jaksaisi vaihtaa sanaakaan. Siksipä ihmiset ovat innostuneet uudesta keksinnöstä, joka on otettu käyttöön korealaisessa kauneustuotekaupassa.
Kaupassa on valittavissa kaksi erilaista ostoskoria. Vihreällä värillä merkityn korin kantaminen merkitsee sitä, että apua ei tarvita. Sen sijaan jos asiakas valitsee oranssilla värillä merkityn korin, hän toivoo saavansa apua henkilökunnalta. Kuva koreista jaettiin Imgur-kuvapalvelussa ja se on siellä nähty jo liki kaksi miljoonaa kertaa.
Nettikommentit ovat olleet varsin positiivisia:
”Introvertin unelma.”
”Tämä on mahtava idea. En tiedä miksi, mutta aina kun myyjä lähestyy minua, päädyn poistumaan liikkeestä.”
Kommenteissa on kuitenkin pähkäilty, mitä tapahtuu, jos esimerkiksi vihreät korit loppuvat tai asiakas ottaa käyttöön molemmat korit samanaikaisesti.
Jäämme odottamaan, milloin suomalaiskaupat alkavat testata ostoskori-ideaa.
Lue myös: Miten valita nopein jono ruokakaupassa? 3 täsmävinkkiä, joilla selviät voittajana ulos
Lähde: Mashable