Marimekko-huutokaupan vetonaulana on tuote, jota ei tule vastaan missään muualla
Tänä vuonna 70 vuotta täyttänyt suomalainen muotitalo Marimekko tunnetaan vahvoista kuoseistaan, kuten raidoistaan ja unikoistaan. Juhlavuoden kunniaksi Marimekko on yhdistänyt voimansa huutokauppajätti Bukowskisin kanssa erityishuutokaupan merkeissä.
The Artists Who Shaped Us -huutokaupassa tehdään kauppaa suomalaisbrändin tunnetuimpien suunnittelijoiden töistä: taiteesta, tekstiileistä ja huonekaluista. Huutokaupan yhdeksi vetonaulaksi kuvaillaan tiedotteessa Marimekon perustaja Armi Ratian suunnittelemaa uniikkia hametta. Mittatilaustyönä tehdyn hameen huutokaupattavaksi lahjoittaa Ratian tytär, joka on saanut hameen äidiltään 1950-luvulla.
Armi Ratia antoi Marimekolle kasvot ja johti yritystä määrätietoisesti, mutta ei juurikaan itse suunnitellut vaatteita tai kuoseja. Ratian suunnittelemista kuoseista parhaiten tunnetaan vuonna 1952 julkaistu Tiiliskivi, jonka tarina on jatkunut viime vuosina brändin uusissa tuotteissa.
- Koko 70-vuotisen historiansa ajan Marimekon kuosit ovat edustaneet suunnittelijan ja yrityksemme välistä luovaa yhteistyötä. Halusimme tämän projektin avulla sekä kunnioittaa upeita taiteilijoita ja suunnittelijoita, jotka ovat lähtemättömästi vaikuttaneet muotokieleemme, että osaltamme tarjota myyntiin marimekkoja jotka ovat kestäneet aikaa vuosikymmenestä toiseen. Tavoitteenamme on, että Marimekko -tuotteita ei koskaan heitetä pois, vaan ne siirtyisivät sukupolvelta toiselle, sanoo Marimekon markkinointijohtaja Sanna-Kaisa Niikko tiedotteessa.
Online-huutokauppa järjestetään 10.–19.9. syyskuuta Bukowskisin sivuilla.
Lue myös: Marimekon logokassista tuli nettikirppisten haluttu suosikkituote - mutta mistä suosio johtuu?
Lue myös: Tunnetko suomalaisen muodin? Testaa tietosi vastaamalla 10 haastavaan kysymykseen