MTV: Lidl ottaa käyttöön uuden alennuskäytännön - tuotteisiin ilmestyy pian viherlappuja
MTV kirjoittaa, että päivittäistavarakauppaketju Lidl aikoo päivittää alennuskäytäntöjään. Punalaputetut aletuotteet ovat monille tuttuja, mutta Lidl aikoo ottaa käyttöön myös uuden käytännön eli viherlapun.
Uusi viherlappu tulee olemaan merkki 50 prosentin alennuksesta, jonka tarkoituksena on tehostaa ruoan myyntiä hävikin sijaan. 50 prosentin alennuksella tarroitetut tuotteet ovat myynnissä aamusta alkaen koko päivän. Lidl ottaa tavan käyttöön 21. marraskuuta alkavalla viikolla.
- Hävikin torjuminen on paitsi ekologista myös taloudellista. Uskomme, että asiakkaamme ovat erittäin mielissään lisäalennuksista etenkin näinä taloudellisina aikoina, kertoo myynnin osastopäällikkö Petteri Nystén Lidlin tiedotteessa.
Lidl aikoo jatkossa alentaa myös kuiva- ja pakastetuotteiden hintaa 30 prosentilla parasta ennen -päiväyksen lähestyessä. Kuivatuotteita ovat esimerkiksi pastat, riisit, jauhot ja säilyketuotteet.
- Punalapputuotteet ovat olleet suosittuja ja ne ovat tehokas apu hävikin torjuntaan, joten halusimme laajentaa alennusta myös uusiin tuoteryhmiin, Nystén sanoo.
Lue myös: MTV: Lidlin paistopisteeltä löytyy mysteeriluukku - oletko huomannut?
Lue myös: Yle: Ruuan hinta nousee - etenkin yhtä suomalaisten lempiraaka-ainetta kannattaa nyt suosia
Lue myös: Huonosti nukuttu yö takana? Ruoka-aineet, jotka väsyneen tulisi lisätä ruokavalioonsa
Lähde: MTV