Nordean palveluiden tilanne jälleen normaali: "Seuraamme tilannetta tiiviisti"
Nordea joutui aiemmin tänään palvelunestohyökkäyksen kohteeksi. Pankki tiedotti tilanteesta muun muassa mobiiliverkkopankin kirjautumissivulla.
Palvelunestohyökkäys aiheutti muun muassa osalle asiakkaista vaikeuksia digikanaviin tai -palveluihin kirjautumisessa. Ongelmat saattoivat myös vaikuttaa kolmannen osapuolen palveluihin tunnistautumisessa.
Nordean viestinnästä kerrotaan, että tilanne on palautunut iltapäivällä normaaliksi.
- Seuraamme tilannetta tiiviisti. Pahoittelemme tilanteesta aiheutunutta haittaa asiakkaillemme, Maria Mäkinen Nordean viestinnästä kommentoi.
Pankki tiedotti jo aiemmin, että asiakkaat voivat olla rauhallisin mielin varojensa suhteen, sillä hyökkäyksestä huolimatta Nordean palveluita oli turvallista käyttää.
Nordea on noussut viime aikoina otsikoihin toistuvien häiriöiden vuoksi. Syynä tähän ovat olleet pankin mukaan huoltotyöt sekä palvelunestohyökkäykset.
Lähde: Nordean viestintä