Lentomatkustajat aiempaa tyytyväisempiä Helsinki-Vantaaseen

09.03.2013 08:32 -

Kansainvälisen tyytyväisyystutkimuksen mukaan Helsinki-Vantaan lentoasema on parantanut useilla osa-alueilla.

Lentomatkustajien tyytyväisyyttä mitataan Airport Service Quality -tutkimuksella. Helsinki-Vantaan kokonaisarvosana oli tutkimuksessa viime vuonna 4,02. Vuonna 2011 se oli 3,92.

Kokonaisarvosana mitataan asteikolla 1–5, jossa 5 on erinomainen.

Tutkimustulosten mukaan Helsinki-Vantaa on parantanut palveluaan lähes kaikilla tutkituilla osa-alueilla. Matkustajat olivat entistä tyytyväisempiä muun muassa rajatarkastuksen jonotusaikaan sekä henkilökunnan avuliaisuuteen.

Airports Council Internationalin toteuttamaan tutkimukseen haastateltiin 1 400:aa matkustajaa.

Kilpailut

Uusimmat